7 Jun 2011

spårar ur

jag är ju en människa som spårar ur lätt :)
igår efter att ha fått syn på en länk började jag lyssna på klassisk musik som jag hittade på youtube. Sen spårar jag vidare och kommer ihåg hur mycket jag visste och kunde förut. Undrar vart all kunskap tar vägen när man slutar gymnasiet? Jag kände mig verkligen på hugget då jag tog studenten 1998 och kände att världen låg för mina fötter. Jag var smart, hade jättebra betyg och läste typ en bok om dagen. Nu är det 2011 och jag har läst ca en bok det sista året och jag minns inte ett dugg av vad en nocturne är, eller hur man räknar ut en diameter.. Jag vet att som syftar tillbaka på ordet placerat precis före och minns att det var någon skillnad på om det spelar roll eller något annat med skådespeleri i modersmålsuppsatserna :)
Ja, ja, jag har fått barn och jobbar heltid.. så jag har lärt mig att svära och ha kort tålamod!

No comments:

Post a Comment