30 Jun 2011

Om ni undrar.. (aka, alfabetets början)

hur det går med dieten så kan jag säga som de flesta "bantare" säger ibland. INTE så bra! Men det beror inte alls på kuren/dieten/programmet, utan för att jag hatar att köra bil extra och att jag har druckit alkohol. Två saker man inte skall kombinera, och nej det gör jag inte. Mina orsaker till dåligt dietresultat:  A) som i alkohol drack jag lite av på midsommarafton och sen var det ju midsommar med mycket leftovers och typ 5 plattor choklad hemma. B) Barnen!! Om man inte äter något gott ibland- eller för att jag gör det- så blir man galen! De har/har haft exanthema subitum. Det betyder på latin: jag gnäller och kan inte prata normalt överhuvudtaget  på hela dagen, gråter för minsta lilla och är allmänt på bråkhumör så vid varje tillfälle säger jag nej, kan inte, vill inte, den är min, jag vill haaaaa, jag vill inte äta och jag vill inte sova, buhuuuuhuu. Så betyder det också att jag har feber och ont i kroppen så ibland har jag hittat lite empati och varit snäll med dem. 3 dagars febern alltså. Ett virus som barn har 0-3 år och kommer bara once in a lifetime. Så nu har vi den avklarad småningom. Snor och rossel hör sedemera till normaltillstånd hos oss. Tillbaka till orsakerna:
C) Cambridgematen är slut och jag borde masa mig iväg till the J town för att träffa couchen. Men jag vågar inte för att jag inte gått ner alls på flera veckor och det beror helt kallt på mig. Eller jo, nog vågar jag, men jag är faktiskt så lat att jag inte tar bilen sådärbara. Kanske jag skall cykla dit? Det vore en ide! D som i dumt kanske?? 30 km en väg utan cykelbyxor. auch. Jo, jag har en sits, men den är alldeles för smal :)
Och såhär kan man göra om man har snor och bra Milton humor:




Och jo, jag fick ta ut en Scherioöus ur näsan med pincett :)

No comments:

Post a Comment