15 May 2011

Att sova att leva att simma

Nu är helgen slut. Alldeles för kort men också en välsignelse att få lite egen tid på jobbet imorgon. Det kan bli för mycket av familjeliv om man hänger ihop 24/7. Sambon klarar jag någorlunda bra, men barnen som bara älskar att prata, fråga, leka, bråka, inte äta och allt nonstop blir lite för mycket ibland. Speciellt när de inte äter den fantastiska mat jag serverar. Fatta att koka, servera och se på när andra äter och inte äta själv. Det suger att "banta" just idag när jag t.ex kunde grilla en korv i vår spis, äta lite chips, eller bara slafsa i mig lite vadsomhelst. Men nej, jag har inte fallit dit än och kommer inte att göra det. Dagens saldo av motion: simning. kaloriintag: ca 450 och humör sisådär. Nu kom jag på att skattedeklaration blev ogjord ikväll..har ni fixat den? Snart sova, undrar om vår natt blir lika som igår?


No comments:

Post a Comment