10 May 2011

Frestelsens dag nr 2

Med en lite stressig start på dagen var jag lite surmulen idag, men efter lite stand up från youtube var jag på gott humör igen. Jag är inte hungrig, hängig eller något speciellt trött och slö, utan snarare känner jag mig lätt, energisk men lite stel i kroppen. Det hör till denhär fasen och med lite motion och stretchning går det över. Jag är mest tacksam över att inte känna suget efter att bara kasta i mig mat eller godis! Lite svårt hade jag dock med att kexen lämnade halvätna på faten när vi var på kalas ikväll.. och när jag senare serverade limpa med skinka kunde jag gärna ha kastat in en skiva åt mig själv. Det hade inte varit någon större synd, men det är inte lönt att göra det i allafall. Det är roligt att kunna genomföra något och inte ge upp. Så kan man vara riktigt stolt över sig själv också för en gångs skull. Nu om barnen mot förmodan somnar skall jag och Toby ut och springa i skogen! Men det lär inte hända på ett bra tag eftersom de ännu springer med sina "jag skall bara"..

No comments:

Post a Comment