9 May 2011

Steg 1, första dagen!

Skolstart känns det som, eller ett nytt jobb..Jag inleder första dagen på något och samtidigt en ny blogg.
Ni vet hur man brukar göra inför något nytt? Ladda, förbereda, träna. Jag åt bacon och ägg till frukost, pizza till lunch, choklad som efterrätt och chips och limsa till kvällsmat.  Ni vet bara, ifall om att det aldrig blir av igen :) jo, och en glass hann jag ocskå med för att det är så lyxigt nära just nu när de säljer glass från parkeringsplatsen nära oss. I morse vaknade jag hungrig bara på tanken av att jag inte skall tugga något på en vecka ( i princip) och jag är lite nervös. Jag är en quitter, men ibland kanske jag lyckas?

Vad är det jag skall åstadkomma? -10 kg ungefär. Med hjälp av diet, mentalträning och jo även riktig träning. Lätt som en plätt säger ni, eller oj va svårt?!

3 comments:

  1. Här är en till som försöker bli kvitt kilon. . . Inte direkt bara för att gå ner i vikt, utan mera bara för att må bättre, kunna röra mig lättare i barnens livliga lekar. . .

    ReplyDelete
  2. Underbart att du kallar 'avlastningen' till en resa! Resor är ju något som de flesta av oss ser fram emot, planerar, drömmer om och slutligen genomför. Något ytterst positivt, med andra ord. Sen när resan är gjord tittar vi på foton och kommer ihåg känslan, roliga stunder, vackra platser... En 'quitter' blir kanske kvar på perrongen efter att ha missat tåget. En nyfiken 'fighter' väntar på nästa tåg, tar bussen eller vänder annars situationen till en rolig utmaning. Man vet ju aldrig vad som väntar bakom nästa krök - om man inte tar sig dit först!

    ReplyDelete
  3. Att quitta finns inte med på kartan nu, det är helt enkelt inte ett alternativ.

    ReplyDelete